Duża rola mediów społecznościowych w naszym życiu sprawiła, że stały się one częścią marketingu wielu firm. Dowiedz się, kto to jest influencer, ile zarabia i w jaki sposób jego zasięgi działają na użytkowników mediów społecznościowych.
Influencerem może stać się dowolny celebryta, np. znany aktor czy sportowiec, ale też każda inna osoba, która posiada wystarczająco duże grono odbiorców w mediach społecznościowych. Osoba, której profil jest bardzo popularny, staje się obiektem zainteresowania wielu firm. Często więc nawiązują one współpracę z influencerami. Osób, które reklamują na swoich prywatnych profilach produkty i usługi, jest coraz więcej. Z roku na rok rośnie również zainteresowanie współpracą znanych marek z influencerami.
Kto to jest influencer?
Influencer to osoba, która ma dużą liczbę obserwujących w mediach społecznościowych. Zazwyczaj tworzy treści na popularnych platformach, takich jak YouTube, Instagram czy Snapchat. Mogą dotyczyć one każdej dziedziny życia – mody, urody, zdrowia, sportu czy rodzicielstwa. Osoby, które popierają poglądy, zainteresowania czy styl życia danego influencera, chętnie słuchają jego opinii i korzystają np. z polecanych przez niego produktów. W ten sposób influencer może wpływać na ich decyzje. Jednak my, jako obserwatorzy, powinniśmy być czujni na sztuczne budowanie wspólnoty i to, czy wpisy influencerów są szczere, czy bardziej nastawione na reklamę i współpracę ze sponsorami.
Ile zarabiają influencerzy?
Stawki influencerów są zależne przede wszystkim od jego zasięgów, czyli grona obserwatorów. Duża popularność w mediach społecznościowych gwarantuje duże zarobki. Początkujący influencerzy nie mogą liczyć na duże kwoty, z czasem jednak ich przychód zaczyna pokrywać, a nawet przewyższać miesięczne wydatki.
Jak zarabiają influencerzy?
Marki decydują się na współpracę z influencerami, ponieważ dzięki temu zyskują kolejny kanał marketingowy, reklamowy, a finalnie sprzedażowy. Promocja produktów i usług może przyjmować różne formy. Influencerzy otrzymują wynagrodzenie za opublikowanie zdjęcia i recenzji, nagranie wideo lub unboxingu czy zorganizowanie na swoim profilu konkursu z nagrodami ufundowanymi przez daną markę. Obserwując takie wpisy i vlogi, powinniśmy być czujni, ponieważ mogą one nie być całkowicie obiektywne. Influencer nie chce przecież szkodzić sponsorom, od których dostaje wynagrodzenie. Powinniśmy być wyczuleni na wpisy, w których reklamowane produkty i usługi są opisywane wyłącznie w superlatywach.
Zobacz także: Jak media manipulują. Metody i techniki manipulacji w mediach
Fot. Andrea Piacquadio / Pexels