CiekawostkiScan for FunTechnologie

Modne słowo „start-up” – co to jest i jak działa?

Start-up to obecnie jedna z bardziej popularnych form rozpoczęcia działalności, wykorzystywana zwłaszcza wśród młodych ludzi. Masz pomysł, który przekułeś w konkretny produkt lub usługę? Możesz go zacząć sprzedawać właśnie jako start-up. Jeśli odniesiesz sukces, zmienisz formułę działania, staniesz się średnią firmą, a nawet korporacją – wszystko zależy od doświadczeń, jakie zbierzesz w swoim start-upie.

Start-up to rozwiązanie tymczasowe, które pozwala sprawdzić zainteresowanie oferowaną usługą lub produktem i znaleźć dla nich najlepszy sposób sprzedaży.

Start-up – co to?

Start-up to przejściowa forma prowadzenia biznesu. Najczęściej pojawia się, jeśli ktoś ma pomysł, testuje go, już zaczyna sprzedawać, ale cały czas szuka odpowiedzi na pytanie, jak powinna funkcjonować docelowa firma. Start-up to rozwiązanie dla wizjonerów, innowatorów, ludzi, którzy proponują usługi, projekty, aplikacje na telefon, które istotnie zmieniają nasze życie, ułatwiają je. Nie zawsze jednak wiadomo, jak swój pomysł przekuć na konkretną formę zarabiania i model biznesu. Start-up to model przejściowy, który ma pomóc znaleźć odpowiedź na to pytanie.

Start-up – definicja i wyznaczniki

Nie ma jednej definicji start-upu. Najbardziej charakterystyczne jest to, że jest to forma przejściowa, etap w drodze do stworzenia stabilnego biznesu. Wśród najważniejszych cech start-upów wymienia się:

  • sięganie po nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne oraz innowacyjne narzędzia informatyczne;
  • krótki czas działania – start-upy działają z reguły maksymalnie 5 lat;
  • dążenie do szybkiego wzrostu i sukcesu biznesowego, poszukiwanie najlepszego modelu dla sprzedaży konkretnego rozwiązania;
  • działanie ze świadomością dużego ryzyka – niestety nie każdy start-up odnosi sukces.

Czy wiesz, że…
Obecnie jednym z najsłynniejszych polskich start-upów, w którym pokłada się duże nadzieje, jest Booksy. To platforma rezerwacji wizyt u fryzjera, kosmetyczki czy barbera, z której korzysta coraz więcej salonów i ich klientów.

Start-up – najsłynniejsze przykłady

Wiele korporacji i ogromnych firm, które dzisiaj przynoszą swoim właścicielom wymierne zyski, zaczynało jako start-upy:

  • Facebook Marka Zuckerberga był start-upem początkowo przeznaczonym dla uczniów i studentów;
  • Spotify założony przez Martina Lorentzona i Daniela Eka również początkowo był szwedzkim start-upem;
  • Uber, którego wymyślili Garrett Camp i Travis Kalanick, najpierw działał tylko w San Francisco i również był start-upem.

Fot.: StartupStockPhotos / Pixabay

Polecane artykuły
Relacje społeczneŚwiat wokół nasTechnologie

Jak bezpiecznie korzystać z mediów społecznościowych?

Korzystanie z mediów społecznościowych to codzienność nas wszystkich. Wrzucenie nowego zdjęcia…
CiekawostkiJęzyk polski i literaturaScan for Fun

Łamaniec językowy – co to jest? Do czego służy?

Łamaniec językowy trudno wymówić nie tylko obcokrajowcom. Wielu mieszkańców danego kraju…
Relacje społeczneŚwiat wokół nasTechnologie

Jak i gdzie szukać wartościowych wiadomości w Internecie?

W dobie internetu nasze możliwości zdobywania wiedzy są praktycznie nieograniczone. Niestety,…